Jag hoppar

Om att hoppa av, att hoppa på något nytt och att hoppa rakt in i det okända. Här hoppas jag få diskutera med dig hur man gör för att leva sitt bästa liv. Hur vet man att man hamnat rätt? Vad är guldkant? Vad innebär det att ha balans? Är det bra att vara nöjd?

Happy place

Publicerad 2020-03-03 10:45:42 i Allmänt, hälsa, inspiration, livsval, vardag,

Vad heter egentligen happy place på svenska? Favoritplats kanske är rätt ord, men känns ändå inte riktigt samma. Happy place låter glättigare och lyckligare i mina öron. Hur som helst så är dagens ord "Speglar" och det jag direkt kom att associera det ordet med är solen som speglas i havet. Havet är nämligen min absoluta favoritplats. Helst i en båt, guppandes på det, men det funkar även ok att bara vara nära det, höra det och lukta det. Det är verkligen en stor kärlek för mig. Precis som O'boy och chips. Och min familj förstås (men det är ju självskrivet 😄)!
(null)
  (null)

(null)

(null)

Jag har två platser där jag alltid känner mig totalt avslappnad och det är i båten och i vårt hus i Sälen. Hav och snö. Värme och kyla. Vila och aktivitet. 
 
Var har du din happy place?

(null)

/Ida

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2020-03-03 16:06:05

Hej Ida, vi använder ordet Smultronställe och kollade nu mot synonymlexikon att Smultronställe faktiskt betyder FAVORITPLATS!

Jag älskar havet om jag får bada i det, titta på det, höra det och lukta på det. Men inte att guppa på det då jag är lite rädd för båtar och även blir drabbad av sjösjuka. Mitt smultronställe är just min familjs sommarstuga. Det ligger vid havet och är gammalt och snett och krokigt och det läcker i taket och vi har fått eldningsförbud för att väggarna börjat kroka inåt och är för nära skorstenen. Men jag ÄLSKAR varje centimeter. Det finns inget så lugnande som att vara i sommarstugan. Och vakna till havsluft!

sv: Tack, vad glad jag blir över din stora medkänsla!! Jag hoppas också, och jag tror!


Svar: Smultronställe, ja så klart :), tack! Det ordet var helt borta från min hjärna, men det beskriver det ju perfekt.
Så mysigt det låter med sommarstugan. Det är ju något med vissa platser som bara ger en ett trivsel och lugn.

Det tror jag med! Kram!
Ida

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

I över tio år har jag arbetat med marknadsföring, med särskilt fokus på kommunikation inom sociala medier. Sedan barnsben har drömmen varit att bli författare och 2019 tog jag steget och slutade på min fasta anställning för att kunna satsa på att skriva en bok. Under 2021 debuterade jag med min första feelgood-roman. Nu tillbringar jag mina dager med att skriva böcker och arbeta som frilansare inom marknadsföring. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela