Jag hoppar

Om att hoppa av, att hoppa på något nytt och att hoppa rakt in i det okända. Här hoppas jag få diskutera med dig hur man gör för att leva sitt bästa liv. Hur vet man att man hamnat rätt? Vad är guldkant? Vad innebär det att ha balans? Är det bra att vara nöjd?

Att växa både inåt och utåt

Publicerad 2020-03-06 14:43:52 i inspiration, karriär, livsval,

Dagens ord i fotoutmaningen är "växa" . Själv växer jag bland annat av att:
  • lära mig nya saker
  • skaffa mig nya intryck
  • bli inspirerad av människor som har andra erfarenheter och synsätt än mig
  • omge mig av mina vänner
  • positiv energi
  • genuinitet och äkthet och människor som vågar bjuda på alla sidor av sig själva
  • utmaningar
  • kärlek
  • reflektion och insikt
  • ta mig igenom en sorg
  • våga

På grund av att jag vill växa ännu mer så valde jag ju för ett tag sedan att sluta på mitt jobb. Samtidigt försöker jag att komma underfund med hur jag kan leva ett mer harmoniskt, inspirerande och balanserat liv. Det är inte en helt lätt utmaning. Jag funderar mycket över vad jag vill göra och vad som är rätt väg, eller kanske snarare; nästa väg framåt som jag vill prova på. 

En sak som jag har kommit fram till är att jag vill testa att vara min egen. Det vill säga att försöka styra över min tid och mina projekt så mycket som jag kan. Inte alltid helt lätt och jag har ingen aning om ifall jag kommer att lyckas med det eller ej. 

Ett steg som jag i alla fall har tagit på vägen är att utöka min verksamhet och mitt företag Cara Design till att bli Cara Design & Consulting AB. Det innebär att jag även kommer att erbjuda mina tjänster som konsult inom marknadsföring och kommunikation (med fokus på sociala medier). Vi får se hur det går :). Lite mer info hittas här: Cara Consulting.  
 
(null)

 



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

I över tio år har jag arbetat med marknadsföring, med särskilt fokus på kommunikation inom sociala medier. Sedan barnsben har drömmen varit att bli författare och 2019 tog jag steget och slutade på min fasta anställning för att kunna satsa på att skriva en bok. Under 2021 debuterade jag med min första feelgood-roman. Nu tillbringar jag mina dager med att skriva böcker och arbeta som frilansare inom marknadsföring. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela