Jag hoppar

Om att hoppa av, att hoppa på något nytt och att hoppa rakt in i det okända. Här hoppas jag få diskutera med dig hur man gör för att leva sitt bästa liv. Hur vet man att man hamnat rätt? Vad är guldkant? Vad innebär det att ha balans? Är det bra att vara nöjd?

Svenskans vackraste ord

Publicerad 2020-01-15 14:42:22 i Allmänt, hälsa, vardag,

Jag ligger nerbäddad i sängen idag med en förkylning och försöker att vara snäll mot mig själv och inte få ångest över att jag inte är produktiv. Jag kan vara väldigt bra på att "bara vara" men först efter att jag känner att jag har fått presterat i alla fall något. Så idag övar jag på att intala mig själv att det är okej att vara oproduktiv. Som jag sa till en tidigare kollega i telefon: "tid till återhämtning är även det väl investerad tid". Men då gällde det hen och inte mig själv. Att det alltid ska vara så lätt att ge råd till andra samtidigt som man helt ignorerar dem själv! 

(null)
Min katt symboliserar rätt bra dagens känsla.  
 
För att roa mig lite här ifrån sängen så fick jag ett plötsligt infall att börja googla vackra svenska ord. Och så många fina det finns! Några jag fastnade lite extra för var dessa:
 
Ingenting 
Tillit
Midvinter
Smycka
Porla
Snöflinga
Eldstad
Snäcka

(null)

Har du något svenskt favoritord? Eller något favoritord på något annat språk för den delen?
 
Hoppas ni har en fin dag!
/Ida
 
 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

I över tio år har jag arbetat med marknadsföring, med särskilt fokus på kommunikation inom sociala medier. Sedan barnsben har drömmen varit att bli författare och 2019 tog jag steget och slutade på min fasta anställning för att kunna satsa på att skriva en bok. Under 2021 debuterade jag med min första feelgood-roman. Nu tillbringar jag mina dager med att skriva böcker och arbeta som frilansare inom marknadsföring. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela