Jag hoppar

Om att hoppa av, att hoppa på något nytt och att hoppa rakt in i det okända. Här hoppas jag få diskutera med dig hur man gör för att leva sitt bästa liv. Hur vet man att man hamnat rätt? Vad är guldkant? Vad innebär det att ha balans? Är det bra att vara nöjd?

Rensa ut och krama om

Publicerad 2020-02-23 14:15:34 i Vänskap, hälsa, inspiration, livsval, vardag,

För mig har detta varit en vecka av återhämtning och jag har lagt en hel del tankar på vad som ger mer glädje till mitt liv och vad som bara får negativitet att strömma in. 
 
Några saker jag anser att man ska försöka släppa taget om:
  •  Det som har redan har skett och som man inte kan förändra
  •  Det som ännu inte skett, men som man är rädd för ska ske
  •  Bekanta som inte ger en någon stöttning och push framåt 
  •  Personer som enbart tar energi, sällan ger
  •  Andras negativa åsikter om hur man är och bör vara
  •  Åsikter om hur det "rätta sättet" att leva sitt liv på ser ut och som inte passar in med ens egen vision
  •  Att rädda de som inte vill bli räddade
  •  Skvaller
(null)

Några saker som jag tycker att man bör omfamna:
  •  De vänner som ger en kärlek och positiv, uppmuntrande energi
  •  Minnen man har och som gör en varm i magen
  •  Insikten att man ständigt utvecklas och lär sig, att man alltid gör så gott man kan
  •  De komplimanger och vänliga kommentarer man får
  •  Allt det vackra som finns omkring en
  •  Alla sina känslor
  •  Sina mål
  •  Förlåtelse av sig själv och andra
Hur har din vecka varit?
 
(null)

/Ida



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

I över tio år har jag arbetat med marknadsföring, med särskilt fokus på kommunikation inom sociala medier. Sedan barnsben har drömmen varit att bli författare och 2019 tog jag steget och slutade på min fasta anställning för att kunna satsa på att skriva en bok. Under 2021 debuterade jag med min första feelgood-roman. Nu tillbringar jag mina dager med att skriva böcker och arbeta som frilansare inom marknadsföring. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela